A babaételek nem kívánnak nagy főzőtudományt és különleges felszerelést. Ezúttal a kényelmes és bonyodalommentes ételkészítéshez szeretnénk ötleteket adni.
Newswise — A hozzátáplálás megkezdése hat hónaposnál fiatalabb csecsemőknél növelheti az allergia kialakulásának kockázatát, míg a legalább hat hónapos korig tartó kizárólagos szoptatás a későbbiekben segíthet megelőzni az allergiás tünetek kialakulását, állítja egy tanulmány az Annals of Allergy, Asthma and Immunology című amerikai allergológiai szaklapban.
A tanulmány az első olyan, szakmailag lektorált tudományos folyóiratban megjelent konszenzus dokumentum, ami az allergia megelőzésére szolgáló stratégiákat mutat be a csecsemők hozzátáplálásának vonatkozásában.
Hogyan és főként mikor fog leszokni a szopizásról? – teszi fel a kérdést a legtöbb édesanya, amikor még egyéves kor táján is változatlan lelkesedéssel és éjjel-nappal szopik a kisgyerek.
Egészségügyi és szoptatási szakemberek megegyeznek abban, hogy a legjobb, ha megvárjuk gyermekünk hat hónapos korát a szilárd ételek bevezetésének megkezdésével. A közelmúltban rengeteg kutatást végeztek ebben a témában, és a legtöbb egészségügyi szervezet frissítette ajánlásait, hogy azok megegyezzenek az érvényes kutatásokkal. Sajnos az egészségügyi dolgozók közül sokan nem naprakész információkkal szolgálnak a szülők számára, és nagyon-nagyon sok könyv sem naprakész.
A Rochesteri Egyetem Klinikájának kutatói újabb okot találtak arra, hogy miért tartsuk a szebbnél szebb babakanalakat a fiókban addig, amíg a csecsemő el nem éri a 6 hónapos kort. Azoknál a kisbabáknál akiket az első hat hónap során – kizárólagosan – szoptatnak, kevesebb esetben fordul elő tüdő- és fülgyulladás, mint azoknál a babáknál, akiket a 4. és 6. hónap között más táplálékkal is elkezdtek etetni.
A csecsemők szoptatása a gluténtartalmú élelmiszerek bevezetésének idején felére csökkentheti a cöliákia kialakulásának esélyét – írja egy nemrégiben elkészült meta-analízis.
Az egészségügyi és szoptatási szakértők megegyeznek abban, hogy legjobb, ha megvárjuk a gyermek hat hónapos korát, mielőtt felajánljuk neki a szilárd ételt. Az Amerikai Gyermekgyógyászati Akadémia és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) azt ajánlja, hogy a csecsemőket hat hónapos korig kizárólag szoptassuk (ne adjunk gabonafélét, gyümölcslevet, vagy más ételt). Vannak olyan orvosok, akik azt javasolják, hogy várjunk a gyermek egyéves koráig, amenynyiben a családban allergia fordul elő.
Kisgyerekek étlapja
Eljött az első szülinap! A baba már szinte mindent megehet, amit a többi családtag, a táplálékok fokozatos bevezetésére és az ételek jó minőségére azonban továbbra is ügyelnünk kell.
Csemeténk rengeteget fejlődött az utóbbi hetekben. Kapaszkodva feláll, néha a mama lábába fogódzva kíséri figyelemmel a konyhai munkálatokat. Már majdnem mindenből kaphat pár falat kóstolót a tizenegyedik-tizenkettedik hónapban!